Vodní lázeň po Rakousku

Předposledním závodem letošní sezony  byl tento víkend závod v rakouském Brucku. Předpověď počasí už dlouho dopředu hlásila deštivý víkend. Ale skutečnost byla ještě daleko horší. Neustálé střídání přeháněk a sluníčka měnila situaci na dráze každou chvíli a tak si jezdci a mechanici užili asi nejupracovanější víkend v historii MP. Povrchy dráhy se stále měnily a jízdy byly velice dramatické. K vidění bylo i několik jízd, kdy většina motokár byla rozvěšena po ochranných bariérách a v únikových zonách okolo trati. Asi nejdramatičtější byla jedna z jízd velkých rotaxů kde v rychlém nájezdu na cílovou rovinku vyletěla z dráhy celá první dvacítka motokár.Tyto se poté utopily v bažině na únikové zoně. Závod byl přerušen a motokáry připomínající spíše autokrosové stroje byly vytaženy.Pozitivním bylo že se nikomu nic nestalo  a sanita měla klidný víkend. Třídy byly slušně obsazeny a o dramatické události nebyla nouze. V Mini 60 potvrzoval roli favorita M. Muller, Easy 60 byla třída, kde se pořadí střídalo v každé zatáčce a třeba na suchu byla hodně vidět Sára Pokorná. Rotaxy Masters na vodě ovládal Ivo Polášek, ve velkých rotaxech kraloval Jakub Kadlčák. Královskou třídu ovládl i přes nepovedený trénink Zollo Drugda, u starších kolegů vyhrál Evžen Stryja.

Asi nejdiskutovanější rozhodnutí bylo diskvalifikace jezdce T. Salvy a následné odstoupení týmu Praga ze závodu. V průběhu jízdy KZ2 byla z důvodu kluzké trati vyvěšena žlutočervená vlajka a během okamžiku vyletělo několik motokár z dráhy. Červenou vlajkou byl  přerušen závod. Jezdci dostali 15 minut na přezutí motokár. Zde možná vzniklo zbytečné rozhodnutí stáhnout motokáry na přípravný rošt a zde je přezout. Všichni přestavovali motokáry, ale tři jezdci si přehodili motokáry za jiné, kompletně nastavené na vodu.Všichni tito byli opakovaně upozorněni ,aby si kola přešroubovali na motokáry původní. Rakouský a maďarský jezdec toto akceptovali, jezdec  a mechanik pragovky toto odmítli a trvali na tom, že pojedou na druhé motokáře. Po dojezdu následoval protest K. Žurkové a jezdec Salva dostal z jízdy DQ. Nemyslím si, že to byl od Katky dobrý krok a v budoucnu se to určitě jednou obrátí proti ní. Pragovka poté reagovala argumentem,že na motokárách pracovalo více lidí,než povoluje mezinárodní řád. Náš názor v tu chvíli byl takový,že je daleko menší prohřešek pomoc někoho při šroubování, než výměna kompletní motokáry plně nachystané na vodu přes příslovečný zákaz. Moravský Pohár je mezi jezdci oblíben třeba i právě proto ,že se vždy snažil najít nějakou hranici při rozhodování. Naprostá většina z nás jezdí na tyto závody pro zábavu a je jim úplně ukradené,jestli motokáru šroubují jeden nebo více mechaniků. Já tam v ten moment ještě s jiným jezdcem také pomáhal a bylo mi naprosto jedno komu v ten moment  pomáhám.A příště tam budu zase a třeba pomůžu jezdci týmu Praga. A o tomto je tento seriál. Chtěl bych jen připomenout, že kdybychom jeli striktně podle řádů, neodstartoval by asi ani jeden jezdec, protože nábojky kol by se také nemohly měnit a diskvalifikováni by byli všichni. A tak nevím, toto má být cílem těchto závodů? Je na každém jezdci, aby posoudil, zda chce jet seriál ve stávajícím režimu, nebo seriál striktně vázaný. Oblíbenost seriálu mi může napovědět. Rozhodnutí pragovky o tom že už se nikdy našeho závodu nezúčastní mne mrzí, ale je to jejich rozhodnutí.

Závěrem bych chtěl poděkovat všem traťákům a všem těm, kteří se po tři dny starali o chod závodu, ať už svítilo sluníčko,nebo byl déšť. A zvláštní pochvalu si tentokrát zaslouží i naši mechanici.

Beďa a Ti z „eMPéčka“

Comments are closed.